Jocurile, distractiile, cantarile si mancarea de ‘id

Daca distractiile si cantecele raman in limitele morale, atunci ele sunt permise in zilele de sarbatoare. Anas a relatat : “Cand Profetul a sosit in Medina, [bastinasii] aveau doua zile de sport si distractie. Profetul a spus : ‘Allah Preainaltul a schimbat aceste zile cu altele doua mai bune : ziua care marcheaza intreruperea postului si cea a sacrificiului.’ ” (relatat de an-Nasa’i si Ibn Hibban, cu un lant de relatatori sahih).


‘Aishah a spus : “Abisinienii (etiopienii) dansau in moschee in ziua de ‘id. Am privit peste umerii Profetului, iar el si i-a coborat putin astfel incat am putut sa privesc pana am fost multumita, dupa care am plecat.” (relatat de Ahmad, al-Bukhari si Muslim).

De asemenea, Ahmad, al-Bukhari si Muslim au inregistrat ca ea a spus : “Abu Bakr a intrat la noi in ziua de ‘id, gasind cateva fete sclave care cantau despre [batalia de la] Bu’ath, cea in care au murit multi eroi ai tribului Aus si Khazraj. Abu Bakr le-a apostrofat : ‘Roabe ale Lui Allah, voi faceti jocul Satanei !’ Si a spus-o de trei ori. Profetul i-a raspuns : ‘Abu Bakr, fiecare neam are o sarbatoare, iar aceasta este a noastra.’ ” In versiunea lui al-Bukhari, ‘Aishah a relatat : “Mesagerul lui Allah a intrat in casa, unde ma gaseam [in compania a] doua fete care cantau despre batalia de la Bu’ath. Profetul s-a asezat pe pat si si-a intors fata in alta directie. Abu Bakr a venit si mi-a vorbit pe un ton categoric, ‘Instrumentele muzicale ale Satanei in prezenta Mesagerului lui Allah ?!’ Mesagerul lui Allah s-a uitat catre el si i-a spus : ‘Lasa-le.’ Cand Abu Bakr nu a mai fost atent [la cele de fata] le-am facut semn fetelor sa plece. Era ziua de ‘id, iar africanii dansau cu scuturile si sulitele. Ori eu l-am intrebat, ori Profetul m-a intrebat daca mi-ar placea sa privesc [nu-mi mai amintesc acum cu exactitate]. I-am raspuns afirmativ. Si Profetul m-a asezat in spatele sau astfel incat obrazul meu se afla langa al sau. El i-a incurajat : ‘Continua, neam al lui Arfadah,’ [1] pana cand am obosit. Profetul m-a intrebat : ‘Este suficient pentru tine ?’ Iar dupa ce eu i-am raspuns : ‘Da’, el mi-a spus : ‘[Atunci] poti pleca.’ ”

Ibn Hajar a notat in Fath al-Bari, “Ibn as-Siraj a relatat de la Abu az-Zinad, sub autoritatea lui ‘Urwah, de la ‘Aishah, ca Profetul a spus intro zi : ‘Faceti-i pe evreii Medinei sa inteleaga ca religia noastra este una deschisa [avand loc si pentru relaxare] si ca eu am fost trimis cu o Cale usoara si dreapta.’ ”

Ahmad si Muslim au inregistrat de la Nubaishah ca Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa !) a spus : “Zilele teshriq-ului (zilele in care se tine sarbatoarea) sunt destinate mancarii, bauturii [nealcoolice] si meditatiei la Allah Preainaltul.”



[1] Arfadah : un epitet utilizat pentru locuitorii Abisiniei (Etiopiei)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu