Consecintele intreruperii postului lunii Ramadan

Ibn ‘Abbas a relatat ca Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa!) a spus : “Exista un numar de trei [lucruri] de baza pentru religie, pe care s-a cladit Islamul. Acela care lasa unul dintre ele devine un necredincios, iar sangele sau poate sa fie varsat in mod legitim. [Acestea sunt :] Marturisirea ca nu exista alta divinitate in afara de Allah, rugaciunile obligatorii si postul lunii Ramadan.” (relatat de Abu Ya’la si ad-Dailimi; adh-Dhahabi l-a numit sahih. [1]

Abu Huraira a relatat ca Mesagerul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa!) a spus : “Pentru acela care isi intrerupe postul in timpul lunii Ramadan fara niciun motiv pentru care Allah l-ar putea ierta, chiar si daca ar cauta sa mai tina in continuu post, nimic [nu-l va putea ajuta sa recupereze acea zi.” (relatat de Abu Dawud, Ibn Majah si at-Tirmidhi)

Al-Bukhari l-a retinut de la Abu Huraira in forma sa marfu : “Acela care isi intrerupe postul lunii Ramadan fara sa aiba nicio scuza justificata sau fara a fi bolnav, nu va mai putea sa recupereze acea zi, chiar daca [ar cauta] sa tina post continuu.” Acelasi lucru a fost relatat si de Ibn Mas’ud. [2]

Adh-Dhahabi spune : “Conform [marturiei] drept-credinciosilor, acela care delasa postul Ramadanului fara sa fie bolnav, este mai rau decat un adulterin sau decat un alcoolic. Adevarul este ca acesta pune sub semnul indoielii religia sa, putand fi suspectat ca fiind acel om care sustine ca este musulman pentru a putea sa distruga din interior [zandiqah] religia islamica.”



[1] Chiar daca al-Mundhiri si al-Haithami sustin ca lantul de relatatori al acestui hadis este hasan, fara doar si poate el este unul slab. Al-Albani a analizat detaliat acest hadis in Silsilat al-Ahadith adh-Dha’ifah, la numarul 84. Cel mai probabil avem de-a face cu o declaratie a lui Ibn ‘Abbas. De fapt, in Kitab al-Kaba’ir, adh-Dhahabi a retinut-o numai ca pe o declaratie a lui Ibn ‘Abbas si nu ca pe un hadis al Profetului (cf. Kitab al-Kaba’ir, Dar an-Nadwah wa Jadim, Beirut, p.38)

[2] Chiar daca acest hadis a fost inregistrat de at-Tirmidhi, Abu Dawud, an-Nasa’i, Ibn Majah, Ibn Khuzaima si altii, el este unul slab, dupa cum sustine al-Albani in al sau takhrij din Mishkat al-Masabih si asa cum o face si ‘Abdul Qader al-Arnaut in al sau takrij din Ami’ al-Usul fi Ahadith ar-Resul. At-Tirmidhi a spus : “Acest hadis al lui Abu Huraira ne este cunoscut doar prin intermediul acestu lant de relatatori. L-am auzit pe Muhammed [al-Bukhari] spunand ca numele lui Abu al-Matus’ este Yazid ibn al-Matus, iar eu nu stiu un alt hadis de la el.” In ciuda faptului ca al-Bukhari l-a inregistrat in Sahih-ul sau, l-a retinut in forma sa mu’allaq cu sighat at-tamridh, ceea ce demonstreaza ca l-a considerat ca fiind slab. Pentru o analiza completa asupra acestui hadis, a se vedea Ibn Hajr, Fath al-Bari (Ministerul Cercetarii Islamice, Dawah, Arabia Saudita), vol. 4, pag. 160.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu