Postul in timpul izolarii

Este bine pentru o persoana care s-a izolat sa posteasca, insa nu este obligat sa faca acest lucru. Al-Bukhari a inregistrat de la Ibn ‘Umar ca ‘Umar a spus : “Mesager al lui Allah, in zilele ignorantei am jurat sa ma izolez o noapte in moscheea din Mekka.” Profetul i-a raspuns : “Tine-ti legamantul.”Acest indemn al Profetului (Pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa !) ne arata ca postul nu este o conditie a izolarii; altminteri izolarea din timpul noptii nu ar mai fi valida. Sa’id ibn Mansur a inregistrat ca Abu Sahl a spus : “Una dintre sotiile mele era in pragul izolarii, iar eu l-am intrebat pe ‘Umar ibn ‘Abdulaziz despre acest lucru. El mi-a raspuns : ‘Ea trebuie sa nu posteasca, decat daca si-a stabilit sa faca acest lucru.’ Az-Zuhri a spus : ‘Nu exista izolare fara post.’ ‘Umar l-a intrebat : ‘Aceasta este de la Profet ?’ Az-Zuhri a raspuns, ‘Nu.’ ‘Umar l-a intrebat [din nou], ‘[Atunci este de la] ‘Umar [ibn al-Khattab] ?’ Az-Zuhri a raspuns, ‘Nu.’ ‘Umar a continuat : ‘Sa-mi imaginez ca este de la ‘Uthman ?’ Az-Zuhri a raspuns, ‘Nu.’ Eu [Abu Sahl] am plecat si i-am intalnit pe ‘Ata si Tawus, intrebandu-i in legatura cu acest lucru. Tawus a spus : ‘O persoana nu va avea motive sa posteasca decat daca si-a impus acest lucru.’ ”

Al-Khattabi admite [diferentele privind acest subiect] : “Exista mai multe opinii intre oameni in ceea ce priveste aceasta problema.”

Al-Hassan al-Basri subliniaza : “Este suficient pentru cineva sa se izoleze fara sa si posteasca. Aceasta este si opinia lui ash-Shaf’i.”

‘Ali si Ibn Mas’ud sustin : “Daca se doreste sa se tina post, se poate face acest lucru, iar cine nu doreste, nu posteste.”

Al-Auza’i si Malik afirma : “Nu exista izolare fara post, iar aceasta este concluzia celor iscusiti in [sinteza] opiniilor [en. “people of opinion”]. Aceasta s-a relatat de la Ibn ‘Umar, Ibn ‘Abbas si ‘Aishah, fiind opinia lui Sa’id ibn al-Musayyeb, ‘Urwah ibn az-Zubair si az-Zuhri.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu