Moscheile in care se efectueaza izolarea

Intre juristi exista mai multe opinii in ceea ce priveste care sunt moscheile indicate pentru izolare. Conform lui Abu Hanifah, Ahmad, Ishaq si Abu Thaur, izolarea este valida in orice moschee in care se efectueaza cele cinci rugaciuni zilnice si unde exista un grup [de oameni]. Aceasta are la baza vorbele Profetului : “Orice moschee care are un muezin [n.t., persoana care cheama la rugaciune] si un imam este buna pentru izolare.” Aceasta relatare ii apartine lui ad-Daraqutni, insa ea este de tip mursal si slaba, neputand sa fie folosita ca baza de discutie.

Malik, ash-Shaf’i si Dawud spun ca este acceptata in orice moschee, neexistand nicio dovada prin care sa se prefere un anumit tip particular de moschee. Scoala shaf’iyyta subliniaza ca este mai bine sa se izoleze intro moschee cu oameni deoarece asa a procedat si Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra sa !) si datorita numarului mai mare al celor care efectueaza rugaciunea. Daca izolarea include si rugaciunea de vineri, cel care s-a izolat trebuie sa o faca intro moschee unde se gasesc oameni pentru a nu lipsi.

Persoana care s-a izolat poate sa cheme la rugaciune chiar daca locul de unde se cheama se afla situat la usa moscheii sau in interiorul curtii sale. De asemenea, poate sa se urce pe acoperisul moscheii atat timp cat acesta este considerat parte a moscheii. Daca spatiul chemarii la rugaciune este situat in afara moscheii si mu’takiful cheama la rugaciune, el si-a anulat izolarea. Conform scolii hanefite si shaf’iyyte, precum si unei relatari de la Ahmad, curtea exterioara a moscheii este considerata parte a moscheii. Conform lui Malik si avand la baza alta relatare, ea nu apartine moscheii si persoana care s-a izolat nu ar trebui sa mearga acolo.

Majoritatea savantilor sustin ca nu este just pentru o femeie ca ea sa se izoleze in “moscheea” din casa sa (aici este vorba despre locul special din gospodaria sa unde ea se roaga) si aceasta pentru caacest tip de “moschee” nu este o moschee propriu-zisa, existand posibilitatea ca ea sa fie vanduta. Si asupra acestei opinii nu exista divergente. Sotiile Profetului intotdeauna s-au izolat in moscheea Profetului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu