Recuperarea izolarii (i’tikaf)

Daca o persoana intentioneaza sa se izoleze in mod voluntar si, ulterior, termina inainte de completarea perioadei [pentru care a intentionat], trebuie sa recupereze izolarea ulterior. Unii sustin ca aceasta [recuperare] este obligatorie.

Scriind pe marginea acestui subiect, at-Tirmidhi a spus : “Avem de-a face cu opinii diferite in legatura cu persoana care isi termina izolarea inainte de termenul planificat.” Malik a spus : “Daca si-a terminat izolarea mai devreme, este obligatorie recuperarea.” El si-a fundamentat opinia pe relatarea conform careia Profetul, dupa ce a renuntat la izolare, a recuperat in luna care a urmat, Shawwal. Ash-Shaf’i a mentionat : “Daca [respectiva persoana] nu a facut un legamant de izolare sau daca nu si-a luat nicio alta obligatie in acest sens, iar ulterior iese din aceasta stare mai devreme, nu trebuie sa faca nicio recuperare, decat daca doreste acest lucru.” Si continua : “Cineva nu trebuie sa probeze acest act [al izolarii]. Daca [totusi o face], iar ulterior renunta la el, nu trebuie sa-l recupereze [deoarece a fost ceva optional], cu exceptia Pelerinajului mare [hajj] si a celui mic [‘umrah].”

Imamii sunt de acord ca daca o persoana a promis ca se va izola una sau mai multe zile, iar pe urma iese din izolare, ii revine obligatia de recuperare oricand are aceasta posibilitate. Daca moare inainte de a-si indeplini obligatia, atunci nimanui nu-i revine sarcina de a recupera in locul sau. Pe de alta parte, Ahmad argumenteaza : “Este obligatoriu pentru mostenitorii sai sa-i indeplineasca restanta.” ‘Abdurrazzaq a relatat de la ‘Abdulkarim ibn Umayyah, care a spus ca l-a auzit pe ‘Abdullah ibn ‘Abdullah ibn ‘Utbah spunand : “Mama noastra a murit si mai avea de facut o parte din izolare. L-am intrebat pe Ibn ‘Abbas, iar el mi-a raspuns : ‘Izoleaza-te pentru ea si posteste.’ ” Sa’id ibn Mansur a inregistrat ca ‘Aishah s-a izolat in contul fratelui sau, dupa moartea acestuia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu